Projekt #WeLoveSumava, který vznikl na sociálních sítích v rámci propagace Šumavy. První použití sloganu #welovesumava se datuje až do roku 2012.
Ukazujeme lidem krásy Šumavy a zároveň poukazujeme i na její problémy. Společně s komunitou desítek tisíc lidí, kterou jsme vytvořili, se snažíme Šumavě pomáhat. V rámci projektu “Trička s příběhem” jsme zasadili tisíce stromů. Darovali jsme finanční příspěvky do nemocnic, seniorům a handicapovaným v hodnotě stovek tisíc korun. Společně s Vámi jsme uklidili stovky kilogramů odpadu z přírody a šíříme osvětu o aktuálních problémech na Šumavě. Abychom mohli fungovat i oficiálně a spolupracovat s dalšími institucemi, vznikl spolek We Love Šumava z.s. s ochrannou známkou.
Čím více nás je, tím více toho dokážeme! Děkujeme, že nás sledujete, posíláte nám hezké fotky a šíříte povědomí o kráse Šumavy dál. Chovejte se k ní s pokorou, Šumava je jen jedna.
Proč anglicko český název?
Protože žijeme v pohraničí, pohybujeme se hodně i na německé straně národního parku a poměrně dost cestujeme po různých přírodních památkách po celém světě, vznikla takováto mutace univerzálního anglického „We Love“, kterému rozumí snad každý na světě a českého „Šumava“.
Název vznikl spontáně a bez nějakého hlubšího úmyslu. Prostě jen pro originální označování našich hezkých fotek Šumavy… Po nějaké delší době jsme si pro sebe nechali vyšít pár mikin a triček s nápisem „We Love Šumava“.
A právě při cestách do světa, nebo i návštěvě cizinců tady u nás, se nám potvrdilo, jak se mezinárodní přesah hodí a mnohokrát jsme se právě přes název „We Love Šumava“ dostali s dalšími turisty do diskuze, co je to ta „Šumava“, o které neměli tušení a vyměnili jsme si tak spousty informací.
No a jak čas plynul, tak lidé začali náš „slogan“ aktivně využívat na sociálních sítích a proto vznikl celý tenhle projekt, který podporuje Šumavu a pomáhá lidem, kteří zde žijí.
Přispěli jsme bez mála 300 000 Kč na charitativní účely (viz naše projekty a rádi děláme radost), vysadili jsme společně tisíce stromů (v ČR na Šumavě), uklidili stovky kilogramů odpadků z šumavských lesů, rozšířili mezi lidi spousty důležitých informací v rámci osvěty a zpropagovali Šumavu jak v cizině, tak u nás v ČR. Krom toho přidáváme tipy kam vyrazit, nebo kde se dobře najíst…
A není tohle důležitější než to jak se jmenujeme?
Kdo zatím vším stojí?
Zakladatelem projektu WeloveŠumava jsem já Richard Brož, rodák ze Železné Rudy, milovník Šumavy. Začalo to sloganem #WeloveSumava a poté propagací Šumavy přes sociální sítě. Postupně, když jsme začali růst a vymýšlet naše originální projekty se připojil můj bratr Filip, který miluje Šumavu stejně jako já a tráví tady celý svůj život.

Od roku 2021 nás podporují také firmy Samsung CZ, který nám na naše focení Šumavy věnuje své telefony, aby naši fanoušci mohli vidět Šumavu na internetu v té nejlepší kvalitě. A také klatovský Autocentrum Šmucler, který nám zapůjčil plně elekrické auto Škoda Enayq abychom se s ním mohli co nejšetrněji pohybovat po Šumavě. Mockrát těmto firmám děkujeme.